Monday, May 03, 2010

Kayuhan Terang Malam 2010 - Mendung berarak pergi

Tarikh: 01 Mei 2010, Sabtu

Mula: 8.30pm(Flag off)

Tempat: Kulim Hi-tech

Lebihkurang 800 rider menyertai KTM  yang pertama kali di adakan di utara. 

Mendung pada petangnya meresahkan kami, apakah kayuhan ini akan dibasahi hujan, apakah kami akan 'lokuih' malam nanti. Alhamdulillah dgn doa dan ikhtiar beraraklah mendung dan hujannya itu.

Bagi aku, laluan yg disaji menarik, kelicinan akibat  hujan sebelah petangnya menambahkan lagi trillnya. Tayar yg 'berlepat' sekurang-kurang melambatkan ramai peserta tetapi peluang pada sesetengah orang. Apapun itulah namanya cabaran..

Cumanya aku beberapa kali tersasar laluan dan terkeliru arah, mungkin gelap atau aku tidak nampak signnya atau ... ?????

Selalunya dalam Jamboree aku sentiasa terkebelakang kerana mengambil masa dgn bersembang, bergambar.. tetapi dalam suasana gelap ni .. gambar pun tak banyak, rakan pun dah tak kenai (gelap).. Dek kerana itu .. kali ini aku bernasib baik,  dapat 2 pingat ... (cewahhh) 


2.30pm - bersama ART bertolak ke Kulim

05:30pm - Team Gerek Baru berkumpul di Taman Selasih

Pukul 6.00pm ambil goodies(jersey OK saiznya, snicker, kopi guarana dan tuala good morning)

bersama Mizi dan Zn Gerek Baru

7.45pm -  ke tempat lokasi permulaan

Bersama Team Gerek Bendang dari Perlis

Achong ..apakah ni kayuhan last lopek hang .. jgn lupakan aku bilakau dah di sana nanti! sob! sob!

Keh..keh ..keh ..tolakkkk ..tayar aku dah 'berlepat' niee

licin ..brek kaki diperlukan..

titi batang kayu.. aku redah sungai tu , sekurang-kurang boleh cuci tayar

10.50pm ..aku sampai di garisan penamat ..zoom sikit dapat no berapa ....

Dan dibelakangku Sdr. NAIM .. no.81 ..tahniah bro, walaupun baru join!  


Inilah no. plet dan medal .. no. 80 jer ....

Zailani .. Tahniah .. 99 ..

sahabatku  seronok sekali kerana dapat mendahului saingannya yg tak pernah ditewaskan selama ini.

ZAim.. OK tu, lain kali kena awai sikit

Awat AI, gerek jadi berat kali ni.

Sesungguhnya utk melaksanakan sesuatu event spt ini bukanlah mudah, banyak masa, tenaga dan wang ringgit yang terpaksa digunakan, walaubagaimanapun sekiranya cara pengurusan yg teratur, insyaalah akan beroleh kejayaannya, namun rider pula akan menilai atas perkhidmatan, laluan dsbg yg disedia..tapi mesti ingat bukan semua rider adalah benar..tetapi rider adalah keutamaan .. dan pengganjur  harus melihat dan menilai kembali komen-komen yang diberikan.. 

KTM 2010, SEMOGA .. BERARAKLAH MENDUNGNYA .!!

No comments:

Post a Comment