Friday, July 29, 2011

Prison Trail: Kayuhan Santai di Tepian Pantai

Tarikh: 23 Julai 2011, Sabtu

Memendam rasa apabila rakan-rakanku di Alor Setar sana mengayuh dalam   Alor Star Heritage Nite Ride 2011 semalam. Bagi mengubat rasa, pagi ni ajak beberapa rakan yang berminat untuk mengayuh. Tidak kisah walau terpaksa menyewa basikal dengan kadar RM10.00 per jam. Kaunter untuk kayuhan hanya bermula pada jam 9.30am. Laluan yang di hala dikenali sebagai ‘Prison Trail’. Ianya sejauh 3 km sahaja. Melalui laluan tepi pantai sambil menikmati pemandangan Pulau Pinang di seberang sana. Laluan mendatar yang mudah sambil membimbing rakan2 yang tidak ada pengalaman ber MTB. Meninjau beberapa tinggalan sejarah lalu yang masih tinggal.

Cuba untuk melalui Balkis Trail, namun dengan masa yang terhad dan rakan yang kepenatan (mungkin tidak sesuai bagi beginner) maka terpaksa batalkan cubaan laluan tersebut. 

Razak Trail yang kami tempuhi kelmarin sangat sesuai untuk aktiviti Downhill. Kalau aku bawa FS, pasti aku mencubanya.

IMG_6003

_MG_5865

Berhampiran jeti asal

IMG_6094

_MG_5853

_MG_5855

IMG_6089

Laluan tepi pantai

_MG_5879

IMG_6107

Mengepalai platoon

_MG_5878

Tinggalan yang masih tinggal – dimamah usia dan masa

_MG_5941

Menikmati makan tengahari di Restoren Pen Mutiara Curry House. Restoren Eksklusif hidangan kari kepala ikan. RM30.00 per head. Perghhhhhh …. sodapppp. Terima Kasihhh Boss dan rakan-rakanku.

PK Curry House
Wisma Nelayan
Pelabuhan LKIM Batu Maung
11960 Bayan Lepas, Pulau Pinang
Tel/Fax: 04-626 4615/1084

KINI AKU DIPERANTAUAN – SALAM DARI BUMI ANBIA – DIDAHULUI DENGAN SALAM RAMADHAN JUA

(25 Julai – 11 Ogos 2011)

1 comment:

  1. As Salam bang.
    saya Azizan dari Shah Alam, sangat berminat tentang kayuhan dalam Pulau Jerejak tu.

    nak tahu beberapa perkara:

    1) nak kesana, naik dari jeti di mana ?

    2) berapa tambang naik bot utk ke pulau Jerejak tu ?

    3) setahu saya, pulau tu dulu bekas penjara. banyak lagi tak kesan2 bangunan sejarah di sana ?

    4) sewa basikal tu, dari resort di sana kah ?

    juga kalau tak keberatan, mohon dishare kan log GPS trail tesebut. saya boleh dihubungi di azizanzolkipli@yahoo.com

    Wassalam. Salam Ramadhan dari saya, geng kayuhan Pedal Krem Riders

    ReplyDelete