Saturday, July 21, 2012

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan, Selamat Datang RB

 

Tarikh: 21 Julai 2012 – Hari Sabtu

Ramadhan datang lagi. Musim ibadah yang menjanjikan Rahmat dan keberkatan kepada yang beramal. Bulan yang mulia, yang di dalamnya diturunkan Al-Qur’an sebagai petunjuk bagi manusia. Setiap apa saja yang dilakukan akan mendapat balasan berganda. Dikesempatan ini aku menasihati diriku dan rakan-rakan untuk menggunakan kelebihan yang ada dalam bulan ini untuk mendidik kembali nafsu disamping melipatkan ibadah serta aktiviti yang mulia.  

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK

Pada tahun ini permulaan Ramadhanku adalah di perantauan

Kedatangan Ramadhan juga bermulalah era aku menceburi ke dunia RB. Bukanlah aku mengejar kelajuan tetapi cuba memahami dan merasai kepelbagaian jentera 2 roda tanpa enjin ini. Walaubagaimanapun  aktiviti MTB dan DH tetap seiring. Ini kerana aku bermula dengan MTB dan seharusnya tidak melupakan jatuh dan bangunnya dunia  MTB. Aku masih mempunyai beberapa agenda yang bakal dilaksanakan seperti Great Adventure - Bandung 2013 dan seterusnya pencarian trek sekitar Jitra.

Sebagai permulaan aku hanya menggunakan RB Jenama Polygon 2012 model Helios 500 yang didatangkan dengan komponen Shimano 105 yang aku rasakan sesuai dengan keperluan dan kemampuan aku.

image
Art TTBC
Sebelum ni sentiasa dok ikut geng ni.. Mana tahan >35km/h
Koleksiku: Si Putih/Emas(RB) bersama-sama Si Puteh/Merah(HT) & Si Puteh/Biru(FS)

No comments:

Post a Comment