Thursday, June 16, 2011

Nostalgia Mandi Sungai

Hari ini aku ‘outstation’. Dalam perjalanan pulang sengaja melalui jalan-jalan bendang, mencari laluan kayuhan petang. Bila terpandang situasi ini, mengembalikan nostalgia zaman kanak-kanak. Sungai menjadi tempatku mandi saban petang.

Melihat air yang penuh dalam taliair, kehijauan sawah padi dengan bau fresh bendang .. waduhhhh !! Kalaulah aku berbasikal time ni, pasti aku pun turut terjun bersama. Biarlah apa orang nak kata .. janji hati puas. (lain kali kena bawak seluar spare nih)

Alhamdulillah .. dengan mandi sungai, aku mendapat kelebihan  berenang (menyelam, mengapai dan berbagai skill lagilah termasuk aksi flip di atas) … Bukan semua orang reti berenangRasulullah bersabda, "Ajarilah anak-anak kalian berkuda, berenang dan memanah" (riwayat sahih bukhari/muslim)

IMG_1901

IMG_1908

Wajah-wajah riang, gumbira, bebas…..

3 comments:

  1. Budak dalm gambar ni pon da besar..sayalah budak yg dlam gambar tu..trima kasih sebb tangkp gmbar nii 8 taun yg dulu..πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

    ReplyDelete
  2. Saya nazrul dan saya budak dlm gambar nii..trimakasihh krna tngkap gambar yg berusia 8 taun nii...jadi kenagan kami kawan2����

    ReplyDelete