Translator

Tuesday, August 12, 2014

Trek Taman Bersatu: Kayuhan Amal GAZA

Tarikh : 09 Ogos 2014  = 13 Syawal 1435
Lokasi  : Taman Bersatu, Jitra, Kedah, Malaysia         
Coordinate: N6° 17.253’ E100° 24.769’

Isu Gaza, begitu rapat dengan jiwa masyarakat Malaysia. Penindasan rejim  Zionis  dan serangan serakah ke atas Gaza telah mengorbankan & mencederakan ribuan rakyat dan memusnahkan harta benda. Kayuhan Amal GAZA diadakan sebagai usaha untuk menyedarkan masyarakat dan membantu rakyat Palestin yang ditindas.

Acara yang dikoordinasikan bersama team Redflag Jitra berjaya menghimpunkan lebih dari 60 orang peserta. Walau dengan kekangan masa, namun berkat sokongan sahabat dan rakan (ada yang sanggup menghadirkan diri walau mempunyai tugas atau tidak berkayuh)  berjaya mengutip sejumlah wang yang akan disalurkan kepada Aman Palestin. Semoga sumbangan ikhlas dan doa kita akan diberkati dan dapat membantu rakyat Palestin

Majlis bermula pada jam 8.40 pagi dengan aluan dari saudara Zulkifli Talib  dan bacaan doa yang penuh bermakna dipimpin oleh  ustaz Alwi. Walau laluan adalah jalur tunggal (single track) namun dengan penyelarasan yang teratur dapat melancarkan kayuhan disini.

Tujuan Kayuhan ini   bukan sekadar menghimpunkan penunggang MTB untuk riadah dan amal, ia juga  untuk menghebahkan trek ini. Himpunan jemaah MTB  dimeriahkan lagi dengan majlis sambutan  Aidil Fitri. Hidangan kuih-muih yang dibawa oleh rider sendiri untuk dinikmati bersama. 

Ulasanku mengenai trek ini boleh dibaca di SINI (Klik) 

Lagi gambar di FACEBOOKKU

Sesi Foto

Sesi sumbangan

Sesi doa

sesi kayuhan

sesi menikmati kesedapan trek

Trek yang berteknikal

Redup dan cantik pemandangan

santai

Menjumlahkan derma

Antara penggiat projek Amal ini

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...