Wednesday, July 03, 2013

Kayuhan Muhibah Bandung: Hari Pertama & Suai Kenal

Tarikh  :  18 & 19 Jun 2013     
Ahli Dari Alor Setar: Aku, Adi Harriman, Saiful Azman(Man), Md. Noor, Jamaludin(Din), Rohizam dan Shukri
Ahli Dari P. Pinang : Suheilmy(Sumi), Syahrulmizi dan Zafizal 
Coordinate :  S6 54.890 E107 37.757 (Mess LAPAN)

Tanggal 18hb Juni 2013, jam 21:45 seramai 7 orang ahli GAT berlepas dari Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim, Kelapa Batas, Kedah ke LCCT Kuala Lumpur dengan pesawat Air Asia (Flight No. AK601) . 3 orang lagi dari Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang. Manakala seorang lagi (Sufian) menarik diri saat akhir lantaran kakinya yang bengkak akibat soft tissue infection.

Berhimpun di LTTC dan bertolak ke Bandung pada jam 6.20 pagi dengan pesawat Air Asia(AK 1328). 2 jam yang membosankan atas kapalterbang dan  selamat tiba di Bandara(Bandar Udara) Husein Sastranegara Bandung pada jam 8:30 pagi. Pagi yang nyaman di Bandung dan disambut oleh Kang Coe Waie Lah dan Pak Dedy. Kenderaan dan pickup telah siap disediakan. Namun masalah lain pulak timbul, bagasi Din Syawal (Basikalnya) tidak sampai bersama barangan kami. Terpaksa melaporkan perkara ini kepada pihak pengurusan Air Asia. Syukur Alhamdulillah, pihak Air Asia menghubungi kami pada jam 4.00 petang memaklumkan bahawa bagasi ini telahpun sampai di Lapanganterbang.

Setelah selesai segala urusan, maka kami dibawa ke Mess LAPAN (Lembaga Penerbangan Dan Antariksa  Nasional) Jalan LL RE Martadinata, No. 166, Bandung. Ianya sepatutnya untuk kakitangan Lapan dan keluarga. Bilik yang dikongsi tetapi sangat luas dengan bayaran yang amat berpatutan. Tandas dan bilik air diluar dan terpaksa dikongsi. Kami rehatkan diri sebelum agenda berikutnya bermula pada malam hari.

9.00 malamnya kami berjumpa dengan team Triple C (Cimahi Cycling Community) di Restoran Ayam Bakar Wong Solo yang terletak berhampiran dengan penginapan kami. Tugas membuka bicara dimulai oleh aku, sesi perkenalan diri dan agenda seterusnya dibincangkan. Majlis ditamatkan dengan penyerahan cenderahati kepada Team Triple C.

diiringi keluarga di Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim, Alor Setar, Kedah

7 orang peserta GAT dari Alor Setar

Berat barangan (sport Equipment) lingkungan 18 kg jer (masa pi)

Bergabung dengan rakan dari Penang di LCCT, Kuala Lumpur

8.30 pagi selamat mendarat di Bandung

Bersama kang Woe Cae Lah

Mess LAPAN

Kereta Pengiring kami

Aku diberi tugas menukar duit. Tukaran dibuat di Golden Money Changer, 89 Ir H. Juanda, Bandung Indonesia. Sebuah pusat tukaran yang lengkap  dan antara terbesar di Bandung. Kadar tukaran yang lebih tinggi disini.

Petang – keluar kayuh santai mengelilingi  Kota Bandung

Menikmati ice cream yang sedap dikawasan perniagaan sepeda

Makan malam

Majlis Suaikenal dan perbincangan program

Backup team yang banyak membantu

Majlis penyerahan cenderahati

Team GAT bersama Triple C


CORETAN BERKAITAN : Sila KLIK Lain di Bawah

1. PENGENALAN
2. HARI PERTAMA & SUAI KENAL
3. KAYUHAN HARI PERTAMA KE TANGKUBAN PERAHU
4. KAYUHAN HARI KEDUA KE KAWAH PUTIH
5. KAYUHAN HARI KETIGA KE GARUT
6. LAWATAN KE KILANG TEH GAMBUNG
7. KAYUHAN HARI KEEMPAT KEMBALI KE BANDUNG

No comments:

Post a Comment