Translator

Friday, November 19, 2010

SIDANG DUN KEDAH

Tarikh: 14-16 November 2010

Lokasi: Dewan Undangan Negeri , Wisma Darul Aman, Alor Setar, Kedah

Sidang Kali ini adalah Pembentangan Bajet 2011

Penulis diminta menggantikan bos yg tidak dapat hadir di Sidang DUN  ini. Ianya bukan pertama kali penulis berada di sini bahkan setiap kali sidang berjalan pasti akan duduk di sini sejak beberapa tahun dahulu.

Seperti yang dijangka isu banjir menjadi topik utama disamping isu air(SADA), isu kuota 50% bumiputera bagi pemilikan rumah dan lain-lain lagi.

Apa yg ditunggu ramai adalah sesi penggulungan terutama dari YB Menteri Besar mengenai beberapa isu mutakhir seperti isu media, banjir dan lain-lain lagi. Tidaklah mahu penulis mengulas mengenai isu ini, biarlah pihak awam mengetahui mengenainya dari sumber rasmi. Cuma, adalah beberapa isu yg boleh diketengahkan utk aktiviti MTB(nak kaitkan). Idea ini sudah dicadangkan oleh saudara Adihariman, maka satu program yang boleh diambil peluang akan dibincangkan. tungguuuuuu………

syyyyy bulan depan(Dis) bagi kawasan yg dilanda banjir akan dapat potongon 30%.

Penulis mengucapkan

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA

Pandangan dari tempat duduk penulis

Kelihatan YB Pegawai Kewangan Negeri Kedah Darul Aman( Dato Fuad) sedang mendapat maklumat dari pegawainya. Kelihatan jua YB Dato’ Bashah(ADUN Bakar Bata) dan YB Suraya(ADUN Sungai Tiang)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...