Translator

Saturday, April 07, 2018

YAMAHA NMAX 2018: Yang Biru menjadi Pilihanku

Tarikh: 02 April 2018

Sering melihat kawan-kawan beriring berkelana mengendarai motosikal membuat aku juga semakin tertarik untuk sama-sama ke arah aktiviti sedemikian. Namun dengan motosikal yang aku ada  iaitu skuter Honda icon 110cc dengan tangki minyak hanya 3.3l membataskan aku untuk menyertainya. Menyedari itu aku perlu mencari skuter yang sesuai denganku tetapi tidaklah terlalu besar kuasa kudanya, kerana style pemanduanku hanya santai.

17-Nov-10-NMax-Blue6

Maka apabila Hong Leong Yamaha Motor melancarkan skuter Nmax terbaharu mereka (versi 2018) baru-baru ini membuat aku terpesona akan keanggunan dan kelincahannya.

17-Nov10-NMax-Blue1-horz

Yamaha Nmax mempunya DNA yang sama dari abang besarnya Yamaha T-Max yang sendo lagi gagah. Skuter kelas pertengahan yang dikuasai enjin 155cc dengan ditambah sejukan cecair, menjadikan ianya lancar bertenaga dan penuh dengan daya kilas (dapat menghasilkan 14.8 hp pada 8,000 rpm dan 14.4 Nm pada 6,000 rpm). Menjadi yang pertama dalam segmennya mengggunakan sistem Variable Valve Actuation (VVA) dan teknologi Blue Core Yamaha ditambah bagi menjadikan sistem pembakaran lebih cekap dan sempurna dan dapat mengurangkan penggunaan minyak. (Tangki minyaknya 6.6 liter – 1 liter 42km). Transmisinya pula ialah dari jenis CVT. Kedua tayarnya dilengkapi dengan  sistem brek antikunci ABS. Lampu hadapannya pula benar-benar terang dan kebuk simpanan di bawah pelananya yang luas untuk diisi barangan sendiri.

GOPR4521_1523087600273_high

Dengan harga atas jalan sebanyak RM9,000.00, maka pada 02 April 2018, mesin ini menjadi milikku dengan no. pendaftaran KEM 5511.

Givi

Dan aku tambah kotak dibelakang jenama GIVI Model E43NTL-ADV MULEBOX bagi membolehkan barangan dimuat tambah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...